Tips van het voedingscentrum voor gezonde snacks op schoolreis

Fruit, zoals appel, peer, banaan, kiwi, druiven, meloen, pruim en mandarijn.

Groente, zoals worteltjes, komkommer, paprika, snoeptomaatjes en radijsjes.

Volkoren- of bruinbrood,  volkoren knäckebröd of een mueslibol.

Waterpret: een schijf watermeloen.

Oosters genoegen: bakje met dadels en gedroogde abrikozen.

Klein maar fijn: mini-bruinbolletje met light zuivelspread en een plakje komkommer.

Smakelijke voorbeelden

Cakeje anders: papieren cakevormpje met handje ongezouten studentenhaver of stukjes fruit. Een stukje huishoudfolie erover zorgt dat de inhoud niet uit het vormpje valt.

Bakje banaan: bakje magere yoghurt met een halve banaan in stukjes.

Rond in de mond: mini-mueslibol met halvarine of margarine en een plakje 30+ kaas.

Fruitfeestje: blokjes fruit in een leuk bakje, zoals rode meloen en peer. Snijd het fruit allemaal even groot.

Gekleurde patatjes: reepjes van bijvoorbeeld komkommer, paprika en selderij in een leuk bakje. Gebruik verschillende kleuren en snijd alle rauwkost even lang en in dezelfde dikte.

Meer tips voor het eten op school?

Ga naar www.voedingscentrum.nl/etenopschool


Bron: Voedingscentrum